English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٦

 

وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

واحد سازمانی : دانشکده دندان پزشکی

عنوان شغل: کارشناس خدمات آموزشی  

رسته / گروه شغلی: امور خدمات آموزشی و دانشجویی

شرح شغل:

این رشته در برگیرنده طبقات مشاغلی است که متصدیان آنها تحت نظارت کلی به انجام خدمات آموزشی می پردازند.

صلاحیت ها/ شرایط احراز (تحصیلات، نوع رشته تحصیلی،تجربه کاری، مهارت) :

دارا بودن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته ای مرتبط با حوزه فعالیت گروه آموزشی و تسلط به برخی قابلیت های تخصصی به شرح ذیل :

1.   آشنایی و تسلط بر آیین نگارش و مکاتبات اداری؛

2.   آشنایی  و تسلط بر فنون گزارش نویسی؛

3.   آشنایی و تسلط بر امور کاربردی رایانه (دوره های ICDL

4.   آشنایی با اینترنت؛

5.   آشنایی با زبان انگلیسی ( نوشتن ، خواندن و درک مطلب )

شرح وظایف / در حیطه فعالیت ها:

-  ثبت دروس هر نيمسال در سيستم جامع آموزش:درس- استاد –زمان و مکان تشکيل کلاس- ظرفيت- اصلاح در صورت لزوم

- اعتباربخشي يا حذف دروس غير معتبر دانشجويان پس از انتخاب واحد (حداکثر ظرف يک هفته) وتأييد انتخاب واحد دانشجويان

- تهيه‌ي ليستهاي حضور و غياب و ارسال به امور اساتيد در ابتداي هر نيمسال

- اصلاح برنامه گروه در سيستم در موارد لزوم و حذف دروس بحد نصاب نرسيده

- تأييد حذف و اضافه دانشجو(پس از بررسي درخصوص حداقل و حداکثر مجاز واحدهاي انتخابي)

- چاپ و تحويل برگه حذف واضافه دانشجو پس از بررسي و تأييد نهايي

- ثبت‌نام دانشجويان مهمان در صورت موافقت گروه و وجود ظرفيت و دانشگاه و دانشکده

- دريافت ليستهاي حضور و غياب از امور اساتيد جهت حذف اضطراري و اعلام اسامي محرومين هر درس

- اقدامات لازم جهت حذف اضطراري دروس دانشجويان متقاضي مطابق مقررات

 - بررسي کلي و اصلاح موارد لازم دروس انتخابي دانشجو در نيمسال و تأييد نهايي آنها در زمان اعلام‌شده در تقويم آموزشي

- تهيه ليست نمرات جهت برگزاري امتحانات (حضور و غياب و اعلام نمره)

- اقدامات لازم جهت جلوگيري از شرکت محرومين هر درس در جلسه امتحاني

- تهيه فهرست دانشجويان مهمان و اضافه نمودن اسامي آنها در ليست هردرس

- تعيين شماره صندلي هر دانشجو در امتحان و اعلام آن دقايقي قبل از امتحان

- دريافت پرسشنامه تکثيرشده‌ي امتحان از استاد مربوطه و توزيع بين دانشجویان

- حضور و غياب دانشجويان و نظارت بر حسن اجراي آزمونها مطابق مقررات

- ثبت غيبت دانشجويان غايب در ليست نمره و گرد‌آوري و بسته‌بندي اوراق امتحاني و تحويل به اموراساتيد

- دريافت ليست نمره از امور اساتيد در مهلت مقرر(حداکثر 10 روز پس از برگزاري امتحان)

- اقدامات لازم در خصوص عدم امکان تغيير نمره‌ي اعلام شده توسط استاد که در سیستم سماء ثبت شده (بعنوان نمره قطعي و نهايي دانشجو) مانند نگهداري ليستها در مکاني مناسب وامن و چسب‌زدن روي نمرات)

- صدور تشویقی برای دانشجویان ممتاز و ارسال اخطاریه به دانشجویان مشروطی

- بررسي کارنامه دانشجويان واصلاح آنها در موارد لزوم

- اعلام رتبه‌ها ي دانشجويان در سال- دوره - نيمسال و . . .

- انجام مکاتبات لازم در خصوص دانشجويان مهمان

- ارسال مدارک دانشجوياني که از سيستم خارج مي‌شوند مانند انتقالي، انصرافي و اخراجي

 

- تهيه آمارهاي آموزشي

- بايگاني اسناد و سوابق مربوط به دانشجو

- اطلاع‌رساني‌ موارد آموزشی و برنامه‌هاي عمومي به دانشجويان توسط نماینده کلاسها

- اقدامات لازم درخصوص گواهي‌هاي پزشکي (حذف درس يا نيمسال)

- اقدامات لازم درخصوص دانشجويان انتقالي: پي‌گيري وصول پرونده از مؤسسه مبدأ و تطبيق دروس قبلي مطابق مقررات و اعلام به دانشجو  

- دريافت لسيت نمرات از استادان بهمراه اوراق امتحاني

- پاسخگویی به سوالات دانشجویان در زمینه امور آموزشی
- انجام امور مربوط به صدور گواهی اشتغال به تحصیل ، معرفی نامه و سایر مکاتبات

آماده کردن درخواست های دانشجویان جهت طرح در شورای دانشگاه در صورت لزوم ارسال به کمیسیون موارد خاص دانشگاه

راهنمایی دانشجویان جهت انتخاب واحد و رعایت پیشنیازی

بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان در پایان هر نیم سال تحصیلی و صدور و ارسال نامه های اخطار یا اخراج

 بررسی نهایی پرونده های دانشجویان در مرحله فارغ التحصیلی